lip 30 2011

pompy ciepła


Komentarze: 0

 W ostatnich latach w Polsce zwiększa się popularność budownictwa szkieletowego tzw. kanadyjskiego. Razem z nią zdobywają również popularność urządzenia do ogrzewania powietrznego. Pomimo, że technologia szkieletowa ułatwia poprowadzenie sieci kanałów wentylacyjnych, urządzenia do ogrzewania nadmuchowego mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w tego typu budynkach. Są one zwłaszcza polecane tym inwestorom, którzy myślą o wykonaniu instalacji klimatyzacji. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje o urządzeniu typu 58MVP produkcji firmy Carrier. 

   Powietrzny piec kondensacyjny opalany gazem o płynnie regulowanej wydajności serii 58MVP jest przeznaczony do ogrzewania domków jednorodzinnych, sklepów, pawilonów, hal itp. Posiada on zabudowany w sobie filtr powietrza, wymiennik (ciepła spaliny-powietrze), wentylator oraz układ sterowania. 
   Urządzenie wykorzystuje technologię ComfortHeatTM. Polega ona na wykorzystaniu dwustopniowego zaworu gazowego oraz wentylatorów powietrza obiegowego i spalin o płynnie regulowanej wydajności. Pozwala to na komfortowe ogrzewanie budynków przy niskim poziomie hałasu oraz wyjątkowo wysokiej sprawności energetycznej (Annual Fuel Utilization Efficiency - AFUE) dochodzącej do 96,6%. Układ sterujący jednostki wykorzystuje opatentowany algorytm sterowania autoadaptacyjnego, który między innymi na podstawie poprzednich przebiegów cyklu pracy optymalizuje pracę urządzenia, tak aby zapewnić maksymalnie długi czas pracy na najniższym biegu i wydłużenie cykli grzania. W zależności od temperatury powietrza w pomieszczeniu oraz trybu pracy urządzenia zmieniana jest w sposób płynny prędkość obrotowa silnika wentylatora tak aby zminimalizować zużycie energii przy utrzymaniu niezbędnego przepływu powietrza. Dzięki temu urządzenie jest wyjątkowo ciche oraz zmniejszają się wahania temperatury powietrza w pomieszczeniu. Poprawia się także jakość powietrza w całym budynku. Technologia ComfortHeatpozwala również na zmniejszenie nawet o 80% zużycia energii elektrycznej potrzebnej do napędu wentylatora. 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz